Tuesday, December 2, 2008

The Noble Agenda

1. The policy of a Nation can be reformed through the changed of the Top Leadership, But perhaps, it can be best archived through changed of goverment. For this country, which would be the wisest choice?

2. The political trend of our politics today is heading towards a two party system.

3. PRU-13 will be exciting for the Nation especially for Sabahan, Agree?

4 comments:

Anonymous said...

Agreed as per item 3

Semangat Lotud....!!!!! said...

Yang saya hormati Datuk,

Sudilah kiranya Datuk meluangkan masa melayari laman blog saya www.semangatlotud.blogspot.com , mungkin setelah membacanya Datuk tidak bersetuju dengan cara saya, tapi Datuk kena terima itulah hakikatnya hidup dalam dunia globalisasi tanpa sempadan masa kini, dulu ketika Datuk menjadi timbalan menteri persekutuan bangsa Lotud dikenali oleh semua orang di seluruh Malaysia, orang Lotud bangg, orang Lotud pada ketika itu boleh duduk sama rendah berdiri sama tinggi dengan bangsa-bangsa lain, namun segalanya telah hilang, KENAPA DATUK...?, bangsa Lotud kini menghampiri zaman malap, zaman yang akan memamah bangsa kita hilang ditelan zaman, jika keadaan ini berterusan BAGAIMANA masa depan anak, cucu dan cicit Datuk.....di mana masa hadapan mereka..????, jangan kita biarkan diri kita dicaci, dikutuk oleh anak cucu kita sendiri kerana kesilapan kita hari ini, KESEDARAN sudah timbul,LANGKAH perlu digerakkan,.....kita sudah banyak ketinggalan, lakukan sesuatu yang terbaik untuk bangsa Lotud,suarakan kebimbangan LOTUD mengenai masa depan kita, jangan hanya kita memikirkan PERUT kita hari ini dean membiarkan PERUT anak cucu kita kosong, jangan kita berbicara pasal masalah Nasional sedangkan masalah bangsa kita belum terbela, belum tentu ke mana, maafkan jika kata-kata ini terlalu kasar, tetapi berani kerana benar takut kerana salah.....tq.

Anonymous said...

.....kalaulah kamu semua dulu dapat berfikir begini.....autonomi kita tidak akan tergadai bah! Tapi biasalah tu....dulu korang masih muda...mudah tergoda oleh kehebatan kuasa, nama dan keharuman wang kertas....

Tapi tidak apalah....jangan lambat, asal sedar....jangan lagi ko gostan...."kalau kau undur" lagi....ooooi nah toh......

gompurok said...

Sekarang Datuk dah masuk PKR, apa langkah seterusnya? soalan lagi -- sejauh mana sokongan PKR meningkat kerana usaha Datuk? Menngkat atau menurun?

Kalau agenda mo jadi calon MP atau Tamparuli je, tu tak ikhlas namanya. Saya pun mo jadi calon, Datuk! Kalau ada pemimpin BN yang berkalibar masuk PKR Tuaran, amacam? Orang Tuaran/Tamparuli mo calon wajah baru atau wajah lama yang sudah dicuba tapi gagal?

Bagaimana dengan 1,000 janji2 yang sampai sekarang tidak ditunaikan?
Adakah itu semua akan ditunaikan dalam kempen yang hanya 7 hari nanti?